ВОЛЕЙБОЛ. Змагально-ігровий метод як фактор підвищення якості основних елементів техніки гри в нападі

Структура процесу навчання:
       Ціль навчання:
1.     Забезпечити обов’язковий для всіх студентів рівень,           
      фізичної і спортивно-технічної підготовленості.
      Головні навчально-виховні задачі :
 Навчальні:
1.     Закріпити  основні елементи техніки  нападу і захисту
(передачі м’яча, прийом  м’яча, переміщення, нижня пряма подача).  
 Розвиваючи:
1.     Зміцнити основні системи організму, що несуть головне
навантаження при виконанні спеціально-технічних вправ та під час  гри.
    2. Розвивати силу, спритність, швидкісно-силові якості.
 Виховні:
1. Виховувати організаційність, дисциплінованість, відчуття товариськості та взаємодопомоги.
2. Формувати активно-позитивне відношення до занять з волейболу.
Форма організації заняття – урочна ( типова)
Форми проведення заняття:
По напрямку : загально-фізичної, спортивно- тренувальної, професійно-
прикладної  підготовки.
По характеру навчальної роботи – освоєння нового матеріалу, удосконалення і        закріплення  навчального матеріалу, контрольний, змішаного типу.
Засоби навчання:  фізичні вправи, біг, загальнорозвиваючи вправи,
спеціально-підготовчи вправи волейболіста.
Методи навчання: при організації заняття – фронтальний, груповий, індивідуальний.
при навчанні техніки – словесні, наглядні, практичні.  
при розвитку фізичних якостей – змішаний, рівномірний,повторний.                                
Забезпечення  заняття:
спортивний зал, сітка,волейбольні м’ячі;(інвентар, обладнання)
мультімедіа програма, схеми, плакати;(наглядні    посібники)
картки – завдання, навчальні програми.(роздавальний матеріал)
Література: 1. Под ред.Ю.Н.Клещева, А.Г.Айриянца. Волейбол. М.:«Физкультура и спорт»,1995.  2.  Под ред.Ю.И.Портных. Спортивные игры. М.:«Физкультура и спорт» 2000.

частини заняття, зміст, засоби, методи і форми організації навчання

дозування
організаційно-методичні вказівки, прийоми
I. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА.
20-25¢

 Завдання:


1.Підготувати нервово-м'язовий апарат і             функціональні системи організму до вирішення  поставлених завдань. 

Загальна функціональна підготовка організму студентів, яка представляє комплекс строго регламентованих по спрямованості і величині навантаження вправ, що послідовно готують системи організму до виконання основних завдань.
2.Укріпити всі м'язові групи рухового апарату.

Засоби:



8        шикування в одну шеренгу, розрахунок групи,   рапорт, вітання, повідомлення завдань і  змісту  заняття; визначити початковий рівень ЧСС.
2/
Правила поведінки і заходи безпеки.
Пульс (у спокої) за 15 сек =17 -18 уд. – відмінно;
19-20 уд.–добре; 20-22 уд. – задовільно; більше    23 уд. – погано (сісти, зробити 2–3 вдихи і видихи, подовжуючи видих).
Р о з м и н к а:

 

8        стройові вправи;
30//
По всякій попередній команді студент повинен прийняти положення основної стійки.
8        ходьба, ходьба на носкахах, на п'ятах, на зовнішній стороні стопи, перекатом з пятки на носок; 
2/
Стежити за поставою та правильним виконанням вправ.
8        вправи для зміцнення зв'язок і мязів рук та плечевого поясу;                      
2/
Вправи виконувати з максимальною амплитудою.
8        ходьба з високим піпняттям стегна;
8        ходьба з захльостом гомілок;
1 - 2/
Спину тримати рівно, руки на поясі.
8        ходьба з нахилом;
8        ходьба з махами прямих ніг вперед;
1 - 2/
Ноги в колінах тримати прямими.
Руки вперед, нога під час маху повинна дотягнутися до одноіменної руки.
8 ходьба випадами;ходьба у повному присяді;
1 - 2/

 

Випад потрібен бути широким і глубоким.

 

8 дихальні вправи і на розслаблення;
30//

Стежити за поставою. Дихання вільне.

8 беззупинний біг; біг «змійкою»;
8 біг-гра «лідер» (змагальна вправа);
4/

Біг починати по сигналу.

  вправи на відновлення дихання у ходьбі;
30//

 

  вимірювання пульсу та шикуванняі.
30//

Комплекс загально розвиваючих вправ для розвитку мускулатури тіла і сили мязів ніг:
7-10/

Вправи виконуються в парах обличчям одиндо одного (з музичним супроводом).
8       В.П. стійка ноги на різно, руки на поясі.
1 - нахил голови вперед, 2 - нахил голови назад,
 3 - нахил голови вліво, 4 - нахил голови вправо.

Підборіддям дотягуватися до грудей, потилицею до спини, лівим вухом до лівого плеча, правим  до правого.
8       В.П. стійка ноги на різно, руки на поясі.
1 - поворот голови вліво, 2 - в.п.,
3 – 4 – теж саме в др. бік.

Повертаючи голову, подивитись через плече на п’ятку.
8       В.П. стійка ноги нарізно, руки на поясі, підборіддя торкається лівого плеча.             
1 -  перекат голови вправо,     2 -  в.п.

Виконувати повільно.
8       В.П.стійка ноги нарізно лівою, руки угору, долонями упертися в долоні партнера.
1 - опустити руки через сторони униз, 2 - в.п.


Виконуючи, чинити опір партнеру.
СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ:

СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ:частини заняття, зміст, засоби, методи і форми організації навчання

дозування
організаційно-методичні вказівки, прийоми
8       В.П. ноги нарізно лівою, долонями рук на рівнні грудей упертися в долоні партнера.
1 - праву руку зігнути, ліву випрямити,
2 - ліву  руку зігнути, праву випрямити.


Виконуючи, чинити опір партнеру.

8       В.П. основна стійка, руки у сторони, тримають руки партнера.
1 - нахил тулуба вліво, 2 - в.п.
3 - нахил тулуба вправо, 4 - в.п.


Стежити за одночасним виконанням.

8       В.П. основна стійка, руки тримають руки партнера.
1 - руки угору через лівий бік з обертом тулуба на 360, 2-в.п.
3 - теж саме через правий бік, 4-в.п.

Стежити за правильним виконанням.
8       В.П. стійка ноги нарізно, нахил уперед з прямою спиною, руки на плечах партнера. 1- пружній нахил тулуба униз, 2 – в.п.

Ноги у колінах тримати прямими.
8       В.П. стоячи спинами один до одного, руки захвачені під лікті, ноги нарізно.
1 –  нахили тулуба вперед,  з підніманням партнера на спину, 2 – нахил тулуба назад.

Нахиляючись назад, ноги не відривати від підлоги.
8       В.П. стоячи спинами один до одного, руки захвачені під лікті, ноги нарізно.
1 – присісти, 2 –  в.п.

Спина притиснена до спини партнера.

8       В.П. стійка ноги нарізно, руки в сторони, тримають руки партнера.   
1 –  поворот тулуба вправо, 2 – в.п.,
3 –  поворот тулуба вліво, 4 – в.п.

Спина притиснена до спини партнера.

8       В.П. стоячи спинами один до одного на відстанні кроку, ноги разом, руки на поясі.
Стрибки на місці  з поворотом на 360 вправо і вліво на кожні 8 рахунків.

Поворот виконувати після підстрибування.
      Шикування


II. ОСНОВНА ЧАСТИНА. 
50-55¢

 

Завдання:


1.  Закріпити основні частини техніки нападу:
а) техніку переміщень;б) техніку володіння м'ячем.        

Звернути увагу студентів саме на ті      елементи дії, що вивчається, від яких залежить  успішність його виконання.
2. Закріпити основні частини техніки захисту:
а) техніку переміщень; б) техніку протидій.

3.Укріпити основні системи організму, що несуть 
 головне навантаження при виконанні          
 спеціально-технічних вправ і під час гри.        

Засоби:


Техніко-тактичні дії без м'яча
             ( стійки, початкові положення, переміщення ):
20/

1. Пересування волейболіста:
8         біг приставним кроком лівим боком вперед;
8         біг приставним кроком правим боком вперед;
8         біг приставним кроком лівим та правим боком ;
8         біг спиною вперед;
8         біг з підскоком на кожний крок;
8         біг з прискоренням;




Вправи виконуються парами, поточно.




8         зупинка «стрибком»;
8         зупинка «кроком»;
8         блокування.

Вправи виконуються у шеренгах,  фронтально.
8        Естафета «Швидше до м’ячів»

Звернути увагу на правильність виконання.
Техніко-тактичні дії з м'ячем 
( переміщення, подачі, прийом м'яча, передачі ):
20/


СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ:частини заняття, зміст, засоби, методи і

форми організації навчання

дозування
організаційно-методичні
вказівки,  прийоми
2. Прийом і передача м’яча:

8        передача м'яча двома руками зверху над собою;
3/
Великі і вказівні пальці
розташувати так, щоб вони
Передача сверху в волейболе утворили на зразок
трикутника
 над вашим лобом.

8        передача двома руками знизу над собою;

3/
                           
                          Узгоджувати роботу
                           рук, тулуба і ніг.           
8         почергова передача м’яча двома руками зверху
             та знизу над собою;
3/
Виконувати вихід «під м'яч».

8         передача м’яча двома руками зверху в парах
             через сітку;

3/
Приймати і передавати м'яч тільки за допомогою пальців. М'яч не повинен контактувати з долонями.
8        прийом м’яча двома руками знизу, накинутого
            партнером точно на руки через сітку;

3/
З'єднати кисті, повністю витягнув руки вперед і вниз. Зведіть лікті разом.
3.Подача м’яча:
8        нижня пряма подача м’яча в парах через сітку.
3/
Підкинути мяч, ударити по ньому напруженою рукою.
8        Шикування
1/

4. Естафети:
«Передача м’яча за голову»
«Коловорот»
«Передав - сідай»
5. Вікторина «Кращій знавець волейболу»
6. Навчальна гра
Студенти, які не приймають участь в навчальній грі виконують вправи по карткам-завданням у формі «колового тренування».

15/

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. 
5¢

 

 Завдання:


1. Навчити умінню поступово знижувати   
    інтенсивність вправ.


2. Підвести підсумки заняття, повідомити домашнє
    завдання.


Засоби:       


8        повільний біг, ходьба, вправи на увагу,
            розслаблення і координацію;
3/
Поступове зниження навантаження.
Приведення організму в стан
близький до норми.
8        Система дихальних вправ

Відновити дихання.
8        шикування в одну шеренгу. Підрахунок частоти
             пульсу. Підсумки заняття, оголосити домашнє
            завдання.
2/
Опит про самопочуття.

    Домашнє завдання:
1. Правила гри у волейбол.
2.Чому у волейболі стійка гравця має особливо важливе значення?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

План-конспект уроку фізичної культури з легкої атлетики для 6 класу

План-конспект уроку фізичної культури з елементами футболу для 8 класу