ВОЛЕЙБОЛ. Змагально-ігровий метод як фактор підвищення якості основних елементів техніки гри в нападі
Структура процесу
навчання:
Ціль навчання:
1.
Забезпечити обов’язковий
для всіх студентів рівень,
фізичної
і спортивно-технічної підготовленості.
Головні навчально-виховні задачі :
Навчальні:
1. Закріпити основні елементи техніки нападу і захисту
(передачі м’яча, прийом м’яча, переміщення, нижня пряма подача).
Розвиваючи:
1. Зміцнити основні системи
організму, що несуть головне
навантаження при виконанні
спеціально-технічних вправ та під час
гри.
2.
Розвивати силу, спритність, швидкісно-силові якості.
Виховні:
1. Виховувати організаційність, дисциплінованість,
відчуття товариськості та взаємодопомоги.
2. Формувати активно-позитивне відношення до
занять з волейболу.
Форма
організації заняття – урочна ( типова)
Форми
проведення заняття:
По напрямку : загально-фізичної, спортивно-
тренувальної, професійно-
прикладної
підготовки.
По характеру навчальної роботи – освоєння нового матеріалу, удосконалення і закріплення
навчального матеріалу, контрольний, змішаного
типу.
Засоби навчання: фізичні вправи,
біг, загальнорозвиваючи вправи,
спеціально-підготовчи вправи волейболіста.
Методи навчання: при
організації заняття – фронтальний, груповий, індивідуальний.
при навчанні
техніки – словесні, наглядні, практичні.
при розвитку
фізичних якостей – змішаний, рівномірний,повторний.
Забезпечення
заняття:
спортивний
зал, сітка,волейбольні м’ячі;(інвентар, обладнання)
мультімедіа
програма, схеми, плакати;(наглядні посібники)
картки
– завдання, навчальні програми.(роздавальний матеріал)
Література: 1. Под
ред.Ю.Н.Клещева, А.Г.Айриянца. Волейбол. М.:«Физкультура и спорт»,1995. 2. Под ред.Ю.И.Портных. Спортивные игры.
М.:«Физкультура и спорт» 2000.
частини заняття, зміст, засоби, методи і форми
організації навчання
|
дозування
|
організаційно-методичні вказівки, прийоми
|
I. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА.
|
20-25¢
|
|
Завдання:
|
|
|
1.Підготувати
нервово-м'язовий апарат і
функціональні системи організму до вирішення поставлених завдань.
|
|
Загальна функціональна підготовка
організму студентів, яка представляє комплекс
строго регламентованих по спрямованості і величині навантаження вправ, що послідовно готують системи організму до виконання основних завдань.
|
2.Укріпити
всі м'язові групи рухового апарату.
|
|
|
Засоби:
|
|
|
8
шикування в одну шеренгу, розрахунок групи, рапорт, вітання, повідомлення завдань
і змісту заняття; визначити початковий рівень ЧСС.
|
2/
|
Правила поведінки і
заходи безпеки.
Пульс (у спокої) за 15
сек =17 -18 уд. – відмінно;
19-20 уд.–добре; 20-22 уд. – задовільно; більше 23 уд. – погано (сісти, зробити
2–3 вдихи і видихи, подовжуючи видих).
|
Р о з м и н к а:
|
|
|
8
стройові вправи;
|
30//
|
По всякій попередній
команді студент повинен прийняти положення основної стійки.
|
8
ходьба, ходьба на носкахах, на
п'ятах, на зовнішній стороні стопи, перекатом з пятки на носок;
|
2/
|
Стежити за поставою та
правильним виконанням вправ.
|
8
вправи для зміцнення зв'язок і
мязів рук та плечевого поясу;
|
2/
|
Вправи виконувати з
максимальною амплитудою.
|
8
ходьба з високим піпняттям
стегна;
8
ходьба з захльостом гомілок;
|
1 - 2/
|
Спину тримати рівно, руки
на поясі.
|
8
ходьба з нахилом;
8
ходьба з махами
прямих ніг вперед;
|
1 - 2/
|
Ноги в колінах тримати
прямими.
Руки вперед, нога під час
маху повинна дотягнутися до одноіменної руки.
|
8
ходьба випадами;ходьба у повному присяді;
|
1 - 2/
|
Випад потрібен бути широким і
глубоким.
|
8
дихальні вправи і на
розслаблення;
|
30//
|
Стежити
за поставою. Дихання вільне.
|
8
беззупинний біг; біг «змійкою»;
8
біг-гра «лідер» (змагальна вправа);
|
4/
|
Біг починати по сигналу.
|
вправи на відновлення дихання у ходьбі;
|
30//
|
|
вимірювання пульсу та шикуванняі.
|
30//
|
|
Комплекс
загально розвиваючих вправ для розвитку мускулатури тіла і сили мязів ніг:
|
7-10/
|
Вправи виконуються в парах обличчям одиндо одного (з музичним супроводом).
|
8
В.П. стійка ноги на різно, руки на поясі.
1 - нахил голови вперед, 2 - нахил голови назад,
3 - нахил голови вліво, 4 - нахил
голови вправо.
|
|
Підборіддям дотягуватися
до грудей, потилицею до спини, лівим вухом до лівого плеча, правим до правого.
|
8
В.П. стійка ноги на різно, руки на поясі.
1 - поворот голови вліво, 2 - в.п.,
3 – 4 – теж саме в др. бік.
|
|
Повертаючи голову, подивитись через плече на п’ятку.
|
8
В.П. стійка ноги нарізно, руки на поясі, підборіддя
торкається лівого плеча.
1 - перекат голови вправо, 2 -
в.п.
|
|
Виконувати повільно.
|
8
В.П.стійка ноги нарізно лівою, руки угору, долонями упертися
в долоні партнера.
1 - опустити руки через сторони униз, 2 - в.п.
|
|
Виконуючи, чинити опір
партнеру.
|
частини заняття, зміст, засоби,
методи і форми організації навчання
|
дозування
|
організаційно-методичні вказівки, прийоми
|
8
В.П. ноги нарізно лівою, долонями рук на рівнні грудей
упертися в долоні партнера.
1 - праву руку зігнути, ліву випрямити,
2 - ліву руку зігнути, праву
випрямити.
|
|
Виконуючи, чинити опір партнеру.
|
8
В.П. основна стійка, руки у сторони, тримають руки
партнера.
1 - нахил тулуба вліво, 2 - в.п.
3 - нахил тулуба вправо, 4 - в.п.
|
|
Стежити за одночасним
виконанням.
|
8
В.П. основна стійка, руки тримають руки партнера.
1 - руки угору через лівий бік з обертом тулуба на 360, 2-в.п.
3 - теж саме через правий бік, 4-в.п.
|
|
Стежити за правильним виконанням.
|
8
В.П. стійка ноги нарізно, нахил уперед з прямою спиною,
руки на плечах партнера. 1- пружній нахил тулуба униз, 2 – в.п.
|
|
Ноги у колінах тримати прямими.
|
8
В.П. стоячи спинами один до одного, руки захвачені під
лікті, ноги нарізно.
1 – нахили тулуба вперед, з підніманням партнера на спину, 2 – нахил
тулуба назад.
|
|
Нахиляючись назад, ноги не відривати від
підлоги.
|
8
В.П. стоячи спинами один до одного, руки захвачені під
лікті, ноги нарізно.
1 – присісти, 2 – в.п.
|
|
Спина притиснена до спини партнера.
|
8
В.П. стійка ноги нарізно, руки в сторони, тримають руки
партнера.
1 – поворот тулуба вправо, 2 –
в.п.,
3 – поворот тулуба вліво, 4 – в.п.
|
|
Спина притиснена до спини партнера.
|
8
В.П. стоячи спинами один до одного на відстанні кроку,
ноги разом, руки на поясі.
Стрибки на місці з поворотом на
360 вправо і вліво на кожні 8 рахунків.
|
|
Поворот виконувати після підстрибування.
|
Шикування
|
|
|
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
|
50-55¢
|
|
Завдання:
|
|
|
1. Закріпити основні частини техніки нападу:
а) техніку переміщень;б) техніку володіння м'ячем.
|
|
Звернути увагу студентів
саме на ті елементи дії, що
вивчається, від яких залежить успішність
його виконання.
|
2. Закріпити основні
частини техніки захисту:
а) техніку переміщень; б)
техніку протидій.
|
|
|
3.Укріпити основні
системи організму, що несуть
головне навантаження при виконанні
спеціально-технічних вправ і під час
гри.
|
|
|
Засоби:
|
|
|
Техніко-тактичні дії
без м'яча
( стійки, початкові положення,
переміщення ):
|
20/
|
|
1. Пересування
волейболіста:
8
біг приставним кроком лівим боком вперед;
8
біг приставним кроком правим боком вперед;
8
біг приставним
кроком лівим та правим боком ;
8
біг спиною вперед;
8
біг з підскоком на кожний крок;
8
біг з прискоренням;
|
|
Вправи виконуються
парами, поточно.
|
8
зупинка «стрибком»;
8
зупинка «кроком»;
8
блокування.
|
|
Вправи виконуються у
шеренгах, фронтально.
|
8
Естафета «Швидше до м’ячів»
|
|
Звернути увагу на
правильність виконання.
|
Техніко-тактичні дії
з м'ячем
( переміщення, подачі, прийом м'яча, передачі ):
|
20/
|
|
частини заняття, зміст, засоби, методи і
форми організації навчання
|
дозування
|
організаційно-методичні
вказівки, прийоми
|
2. Прийом і передача
м’яча:
8
передача м'яча двома руками
зверху над собою;
|
3/
|
Великі і вказівні пальці
розташувати так, щоб вони
утворили на зразок
трикутника
над вашим лобом.
|
8
передача двома
руками знизу над собою;
|
3/
|
Узгоджувати роботу
рук, тулуба і ніг.
|
8
почергова передача м’яча двома руками зверху
та знизу над собою;
|
3/
|
Виконувати
вихід «під м'яч».
|
8
передача м’яча двома руками зверху в парах
через сітку;
|
3/
|
Приймати і передавати м'яч тільки за допомогою пальців. М'яч не повинен контактувати з долонями.
|
8
прийом м’яча двома руками
знизу, накинутого
партнером точно на руки через
сітку;
|
3/
|
З'єднати кисті, повністю
витягнув руки вперед і вниз. Зведіть лікті разом.
|
3.Подача м’яча:
8
нижня пряма подача
м’яча в парах через сітку.
|
3/
|
Підкинути мяч, ударити по ньому напруженою
рукою.
|
8
Шикування
|
1/
|
|
4. Естафети:
«Передача м’яча за голову»
«Коловорот»
«Передав - сідай»
5. Вікторина «Кращій
знавець волейболу»
6. Навчальна гра
Студенти, які не приймають участь в навчальній грі виконують вправи по
карткам-завданням у формі «колового тренування».
|
15/
|
|
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
|
5¢
|
|
Завдання:
|
|
|
1. Навчити
умінню поступово знижувати
інтенсивність вправ.
|
|
|
2. Підвести
підсумки заняття, повідомити домашнє
завдання.
|
|
|
Засоби:
|
|
|
8
повільний біг, ходьба, вправи
на увагу,
розслаблення і координацію;
|
3/
|
Поступове зниження
навантаження.
Приведення організму в
стан
близький до норми.
|
8
Система дихальних вправ
|
|
Відновити дихання.
|
8
шикування в одну шеренгу. Підрахунок частоти
пульсу. Підсумки заняття, оголосити домашнє
завдання.
|
2/
|
Опит про самопочуття.
|
Домашнє
завдання:
1. Правила гри у волейбол.
2.Чому у
волейболі стійка гравця має особливо важливе значення?
Коментарі
Дописати коментар